Projekt Masterclass predstavlja umjetničke prakse pet domaćih umjetnica (Lana Hosni, Maja Rivić, Ana Mrak, Vedrana Klepica, Mia Zalukar) u zasebnim video formatima. Svaka od umjetnica ima specifičan pristup tijelu, tehnici, glasu, pokretu, prostoru, sceni i dramaturgiji te kroz ovaj online projekt predstavljaju metodologiju svog rada. U prvom dijelu projekta se upoznajemo sa umjetnicama te približavamo metodologiju njihovog rada kroz intervju te kraći segment praktičnih vježbi.

 


Masterclass sa Vedranom Klepicom

Djeluje kao dramska spisateljica i dramaturginja. Drame su joj izvođene u Hrvatskoj, Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Lichtensteinu, Luxembourgu, Francuskoj, Srbiji, Australiji i Argentini, te su prevedene na engleski, njemački, francuski, španjolski i poljski. Sudjelovala je na nekim od najbitnijih festivala i rezidencija za dramske i kazališne autore (Theatertreffen Forum Berlin, Neue Stucke Aus Europa, Wiesbaden, Kulturkontakt Austria, Casa Mediterraneo, Alicante, Casa Encedida Madrid, Festival Internacional de Dramaturgia Europa + América, Buenos Aires, Autorenlabor Theater Konstanz, Interplay Australija, Women’s Playwrights International, Stockholm i Cape Town), te je surađivala na više međunarodnih razvojnih projekata – What is Third, La Casa Encedida, Madrid, The Conspirators & National Theatre Studio London, Tinderbox Theatre, Belfast, Six person singular Priština – Beograd itd. Dosad izvedene drame uključuju J.A.T.O, Radio Kundera, To Fuck Because We Want To, Tragična Smrt Ekonomskog Analitičara, Nebo je sivo i vidi se ispušni dimnjak tvorničkog postrojenja, Moby play, Bijeli bubrezi, Naš odgoj, Instructions For Understanding Multiannual Plants, Lepa Brena project, Posljednje obraćanje usamljene gitare glazbenika i poduzetnika Miroslava Škore iz turbulentne godine predizborne izolacije, etc.


Masterclass sa Anom Mrak

Rođena u Varaždinu 1979. Školuje se na Salzburg Experimental Academy of Dance i Tisch Shool of The Arts (New York). Od 2004. godine članica je Studia za suvremeni ples. Sudjeluje u gotovo svim produkcijama ansambla te surađuje s brojnim relevantnim imenima suvremene plesne i kazališne umjetnosti. Kao članica SSP nominirana je za Nagradu hrvatskog glumišta 2010. godine za ulogu u predstavi “Nastup” Matije Ferlina. Aktivno podučava suvremene plesne tehnike u profesionalnim institucijama u Hrvatskoj i inozemstvu te predaje suvremenu plesnu tehniku u svojstvu docenta – vanjskog suradnika pri Plesnom odsjeku Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.

MASTERCLASS je zamišljen s ciljem istraživanja funkcionalnosti tijela i ekonomičnosti pokreta kroz korištenje skeletne strukture. Prvi dio je koncentriran na vježbe derivirane iz različitih somatskih praksi koje omogućuju samostalno istraživanje unutrašnjeg ustroja tijela, osnovnih tjelesnih veza te funkcionalnog dinamičkog poravnanja. Predloženi principi nadograđuju se i povezuju, čime se povećava raspon mogućnosti koji vodi u kompleksniju fazu pokreta te stvaranje dinamičnih plesnih sekvenci, istovremeno istražujući učinkovitost tijela u pokretu te njegov odnos s prostorom.

 


Masterclass sa Mijom Zalukar

Nakon završene srednje škole Ane Maletić nastavlja svoje profesionalno obrazovanje na SEAD-u (Salzburg Experimental Academy of Dance) u Salzburgu. Završava BA menadžmenta u kulturi u Hrvatskoj. Tijekom plesne karijere, surađuje sa mnogim hrvatskim koreografima kao što su Marjana Krajač, Irma Omerzo, Bruno Isaković, Roberta Milevoj i Martina Granić. 2015. godine, zajedno sa kolegicama dobiva strukovnu nagradu za najbolji izvođački ansambl predstave Varijacije o osjetnom koreografkinje Marjane Krajač, a 2016. godine je nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta u kategoriji za najbolju žensku ulogu u predstavama Nečastive i raSkrivanja autora Brune Isakovića. Radi kao nastavnica u Umjetničkoj školi Franje Lučića, predavajući scensku praksu, ritmiku i suvremeni ples.

Na MASTERCLASS-u ćemo istraživati kako posuditi, usvojiti način kretanja i razmišljanja svojih kolega i iskoristiti ih u svom repertoaru. Otkrivati ćemo funkciju i mehanizme tijela, primijetiti naše ustaljene načine kretanja i osvijestiti ih. Probudit ćemo zaigranost tijela i duha. Dijeliti senzacije, maštu, različitost vokabulara. Donositi instant odluke i pokušati biti svjesni što se događa u danoj situaciji. Iskusiti ćemo poziciju gledatelja i izvođača i primijetiti koje prednosti nam daje određena uloga.

 


Masterclass sa Lanom Hosni

Svoje je plesno umjetničko obrazovanje, nakon završene državne Škole suvremenog plesa “Ana Maletić” u Zagrebu, stekla na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) gdje diplomira 2013. godine (diploma suvremenog plesa, izvedbeni smjer). Kao izvođačica surađuje sa brojnim umjetnicima. Od 2016. aktivno istražuje potencijal glasa te se njen interes kristalizira u dva smjera- polje tradicionalne glazbe (Kamene babe, ZborXop) gdje što dosljednije pokušava ući u trag izvornim izvođenjima starih napjeva, te polje eksperimentalnog zvuka i istraživanja povezanosti glasa i tijela, zvučnosti i tjelesnosti.

Prijedlog za MASTERCLASS dolazi kao nastavak kontinuiranog istraživanja povezanosti tijela i glasa te razmišljanja o načinu proizvodnje glasovne (pa stoga i glazbene) izvedbe koja proizlazi iz somatskih, prostornih i taktilnih, gotovo koreografskih, aspekata glasa. Po dosadašnjem iskustvu to neminovno otvara i sferu kapaciteta bivanja u emotivnom i osjetilnom, dotiče sociološka i kulturološka pitanja, pitanja identiteta, iskustvo osobnog i dijeljenog, raslojava iskustvo bivanja u vlastitom tijelu i kapaciteta bivanja sa drugim.

 

 


Masterclass sa Majom Rivić

Na londonskom Sveučilištu Middlesex završila je jazz i suvremeno pjevanje/aranžiranje, a trenutno je studentica diplomskog studija iz Novih medija na Likovnoj akademiji u Zagrebu. Aktivno djeluje kao vokalistica u jazz orkestru Mimika, free impro kvartetu MILK, kolektivu Živa Voda, Maja Rivić Septet-u, te surađuje s Jazz Orkestrom HRT-a. Surađivala je s Loupom Abramovicijem i Tomažom Gromom.

Cilj MASTERCLASS-a je katalizirati razumijevanje, suosjećanje, pamćenje i sjećanje, pomoću kojih možemo maksimalno iscrpiti posve subjektivnu i intimnu percepciju isprepletenosti prostora, vremena, glasa i tijela. Razmišljajmo o glasu kao dijelu tijela, kao produžetku tijela, kao istovjetnoj kopiji tijela, kao najpreciznijem otisku našeg kolektivnog i individualnog duhovnog i emotivnog stanja, kao garantoru i dokazu sadašnjeg trenutka, u kojem su sublimirani svi dosadašnji, i pretpostavljeni svi budući trenuci. Gledajući na tijelo kao na svojevrsnu prizmu kroz koju se potencijali duha reflektiraju u obliku pokreta i glasa, osmišljavat ćemo mikro-koreografije, u kojima intuitivno i kognitivno spajamo pokret i glas. Glas i pokret time kao da provociraju ideju granice tijela i duha te postaju katalizatori i kultivatori novih prostora slobode bivanja i su-bivanja. Naglasak je na glas kao izvor, i slušanje kao destinaciju; zvuk kao dodir, distributer svoga izvora, novo mjesto susreta; odnos zvuka i njegova izvora, potencijal slušanja i percepcije zvuka, kao nečega što identificira i prenosi svoj izvor i značenje u novi prirodno-društveni kontekst.