Masterclass 2.0
Projekt Masterclass 2.0 dokumentira umjetničke prakse i treninge umjetnica Lane Hosni, Ane Mrak, i Mie Zalukar. Svaka od umjetnica ima specifičan pristup tijelu, tehnici, glasu, pokretu, prostoru, sceni i dramaturgiji te kroz ovaj online projekt predstavljaju metodologiju svojih praksa kroz vođenu radionice te može poslužiti kao izvrstan predložak u osobnom radu bilo kojeg umjetnika.
Masterclass 2.0 sa Lanom Hosni
Prateći ideju da su dah, glas, pokret najoptimalniji kada su nesputani, kroz masterclass 2.0 radimo svojevrsnu pripremu tijela za raspoloživost prema kretanju i okolini kroz somatski pristup. Stavljamo pažnju na uzemljenje kroz oslonce koji nas podržavaju te kroz njih idemo prema razrješavanju nagomilanih opstrukcija i nepotrebnih tenzija pri radu. Posebnu pažnju dajemo opuštanju i mobilizaciji kukova te radimo kroz principe raspodijeljene pažnje. Nakon vođene iskustvene sesije ulazimo u eksploraciju pokreta prateći ideju raspodjele pažnje između unutrašnjeg i vanjskog pretora tijela uz pitanje kako jedno može podržavati drugo.
Lana Hosni je svoje plesno umjetničko obrazovanje, nakon završene državne Škole suvremenog plesa “Ana Maletić” u Zagrebu, stekla na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) te diplomirala 2013. godine (diploma suvremenog plesa, izvedbeni smjer). Kao izvođačica surađuje sa brojnim umjetnicima. Od 2016. aktivno istražuje potencijal glasa te se njen interes kristalizira u dva smjera- polje tradicionalne glazbe (Kamene babe, ZborXop) gdje što dosljednije pokušava ući u trag izvornim izvođenjima starih napjeva, te polje eksperimentalnog zvuka i istraživanja povezanosti glasa i tijela, zvučnosti i tjelesnosti.
Masterclass 2.0 sa Anom Mrak
Rođena u Varaždinu 1979. Školuje se na Salzburg Experimental Academy of Dance i Tisch Shool of The Arts (New York). Od 2004. godine članica je Studia za suvremeni ples. Sudjeluje u gotovo svim produkcijama ansambla te surađuje s brojnim relevantnim imenima suvremene plesne i kazališne umjetnosti. Kao članica SSP nominirana je za Nagradu hrvatskog glumišta 2010. godine za ulogu u predstavi “Nastup” Matije Ferlina. Aktivno podučava suvremene plesne tehnike u profesionalnim institucijama u Hrvatskoj i inozemstvu te predaje suvremenu plesnu tehniku u svojstvu docenta – vanjskog suradnika pri Plesnom odsjeku Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.
Opis Masterclassa-a:
Radionica suvremene plesne tehnike započinje vježbama pažnje deriviranim iz različitih somatskih praksi koje omogućuju samostalno istraživanje unutrašnjeg ustroja tijela, osnovnih tjelesnih veza te funkcionalnog dinamičkog poravnanja. Koristeći potporu skeleta organiziraju se tjelesne veze kroz detaljan rad na traženju jasnih direkcija i različitih inicijacija pokreta. Kroz sekvence rada na podu ispituju se različiti oblici potpore i artikulacije. Predloženi principi nadograđuju se i povezuju, čime se povećava raspon mogućnosti koji vodi u kompleksniju fazu pokreta te stvaranje plesnih sekvenci, istovremeno istražujući učinkovitost tijela u pokretu te njegov odnos s prostorom. Poseban naglasak stavlja se na:
– osvještavanje skeletne strukture i linije osi te korištenje skeletnih veza kao osnova potpore i organizacije tijela kao cjeline
– preciznost, razvijanje svijesti o intenciji i jasnoj inicijaciji pokreta
– uzemljenje, efikasan prijenos težine te rad s balansom (off balance)
Masterclass 2.0 sa Mijom Zalukar
Nakon završene srednje škole Ane Maletić nastavlja svoje profesionalno obrazovanje na SEAD-u (Salzburg Experimental Academy of Dance) u Salzburgu. Završava BA menadžmenta u kulturi u Hrvatskoj. Tijekom plesne karijere, surađuje sa mnogim hrvatskim koreografima kao što su Marjana Krajač, Irma Omerzo, Bruno Isaković, Roberta Milevoj i Martina Granić. 2015. godine, zajedno sa kolegicama dobiva strukovnu nagradu za najbolji izvođački ansambl predstave Varijacije o osjetnom koreografkinje Marjane Krajač, a 2016. godine je nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta u kategoriji za najbolju žensku ulogu u predstavama Nečastive i raSkrivanja autora Brune Isakovića. Radi kao nastavnica u Umjetničkoj školi Franje Lučića, predavajući scensku praksu, ritmiku i suvremeni ples.
Opis Masterclassa-a:
Na satu ćemo pronalaziti prostor između zglobova našeg kostura , raditi cemo kroz imaginaciju i pokušati vizualizirat cijeli kostur te proširiti prostor izmedju diskova kralješnice i nać prostor unutar čašica zglobova.
Kroz improvizacijske zadatke cemo tražiti nove odnose između različitih dijelova tijela i afirmirati kvalitete pokreta koje ti odnosu generiraju.